Ziņas

back

Mūsu nākotne – Latvijā. Kinetics Nail Systems īpašnieks Andžejs Stenclavs par savu veiksmīga uzņēmuma veidošanu Latvijā.

Tajā laikā, kad vieni aizbrauc no valsts, citi veido savu biznesu mājās un dara to veiksmīgi. Latvijā ir ražotāji, kuri ir ne tikai ieguvuši atzinību, bet arī izgājuši starptautiskajā tirgū un aktīvi ieņem pozīcijas tajā.

Andzej

Kinetics Nail Systems (KNS) vadītājs un īpašnieks Andžejs Stenclavs pastāstīja par savu veiksmīga uzņēmuma veidošanu Latvijā.

 

Mazliet komisks jautājums. Kā vīrietis jūtas tik “sievišķīgā” biznesā, kurš attiecas uz skaistumkopšanas industriju?

Nekad neesmu domājis par biznesu kā par sieviešu vai vīriešu amatu. Pat neesmu mēģinājis apskatīt to no tāda skatupunkta. Es vienkārši izvirzu uzdevumus un risinu tos.

 

Atcerēsimies, kā viss sākās...

Gadsimta sākumā modē bija ļoti gari nagi, dāmas veica pieaudzēšanu, bija populāri sarežģīti dizaini. Taču pieaudzēšana nebija piemērota visiem, daudzi deva priekšroku uzliekamajiem nagiem. Savu aktīvo darbību uzņēmums uzsāka ar plastmasas uzliekamo nagu tirdzniecību. Vienlaikus organizējām apmācības. Mēs izstrādājām spēcīgu programmu manikīra meistaru apmācīšanai. Latvijā tā bija viena no spēcīgākajām tā laika programmām, kuras ietvaros meistarus apmācīja no pašiem pamatiem un līdz pat kvalifikācijas iegūšanai. Mūsu absolventi bija absolūti gatavi patstāvīgam darbam – priekšdienās viņiem nevajadzēja pārkvalificēties vai apgūt kaut ko nezināmu uz vietas. Turklāt, kad viņi uzsāka darbu salonos, bieži vien izrādījās, ka viņiem ir, ko parādīt un pastāstīt pieredzējušiem meistariem, kuri strādā jau 10-15 gadus.

 

Cik mums zināms, šobrīd Jūs tādus kursus vairs nerīkojat. Kāpēc tika pieņemts šāds lēmums? Pāreja no tirdzniecības uz ražošanu ir sarežģīts process. Kā Jūs izlēmat par šādu soli?

Vispirms mēs nolēmām ražot savu zīmolu, izvietojot pasūtījumus pie līgumražotājiem no Eiropas un Amerikas. Vienlaikus mums vajadzēja paplašināt produkcijas klāstu. Vispirms runa bija par lakām, pēc tam par gela lakām, tāpat mēs nodarbojāmies arī ar “balto” kosmētiku – losjoniem, krēmiem utt.

Drīz vien sapratām, ka svešs ražotājs var kļūt par problēmu cēloni – produktu kvalitāte nebija atkarīga no mums. Dažādu preču partiju kvalitāte ar vienu un to pašu nosaukumu varēja būtiski atšķirties, bet ietekmēt mēs to nekādi nevarējām.

Sarežģīta situācija bija arī ar krāsu gammu. Sevišķas izvēles nebija, pasūtīt tieši to nagu lakas toni, ko vēlējās mūsu marketinga speciālisti, praktiski nebija iespējams. Ražotāji piedāvāja ņemt to paleti, ko bija izstrādājusi viņu komanda un tas ne vienmēr sakrita ar mūsu vajadzībām. Turklāt mazo apjomu dēļ Kinetics nebija prioritārais klients, līdz ar to attieksme pret mums bija atbilstoša.

Vajadzēja atbrīvoties no atkarības no piegādātājiem. Mēs sapratām, ka vienīgais veids iegūt to, ko mēs vēlamies – pašiem nodarboties ar produktu izstrādi un arī ražošanu.

 

Bet tam bija nepieciešama savas laboratorijas izveidošana…

Uzņēmums Kinetics nodibināja savu laboratoriju 2010. gadā, bet 2011. gadā mēs atklājām ražotni. Rezultātā uzņēmums kontrolē visu ciklu– no izstrādes līdz ražošanai Šāds biznesa modelis nav sastopams bieži pasaules manikīru nozarē.

Kad mēs uzsākām savu formulu izstrādi, tad cerējām iekļauties pusgada laikā, bet realitātē pilna formulas izstrāde prasīja gandrīz 3 gadus. Toties tagad mums ir ne viena vien formula. Mēs esam daudz ko apguvuši, tajā skaitā tādu krāsu ražošanu, kuras nevar izveidot neviens cits.

Nākas dzirdēt daudz pārmetumu par Āzijā ražoto produktu kvalitāti – par alerģiskām reakcijām, par neskaidro sastāvdaļu izcelsmi. Taču pie mums viss tiek kontrolēts, un mēs varam garantēt stabili pārbaudāmu kvalitāti – gan gala produkta, gan iepērkamo izejmateriālu.

KNS2

Šodien Latvijas uzņēmums Kinetics Nail Systems ražo profesionālas preces manikīram un pedikīram: lakas un gela lakas nagiem, ķermeņa krēmus un losjonus, kā arī virkni citu pavadošo preču.

 

Kādi ir Kinetics biznesa galvenie vadīšanas principi?

Pirmkārt, profesionālisms, jo mēs visus produktus ražojam tikai profesionālajam tirgum. Tas nozīmē augstu kvalitāti, jo produktu testēšanu veic gan mūsu laboratorija, gan atzīti starptautiskie pasniedzēji. Tā kā ražošana ir mūsu rokās, mēs pilnībā kontrolējam katru posmu un esam pārliecināti par kvalitāti.

Vēl tā ir iespēja veidot un izmantot savus inovatīvus risinājumus. KNS iegulda ievērojamus līdzekļus savā laboratorijā un talantīgos ķīmiķos. Tas mums dod iespēju nepārtraukti uzlabot savas formulas.

Mēs ļoti nopietni uztveram dizainu. Jau pašā sākumā mēs veltījām ļoti lielu uzmanību iepakojuma dizainam. Uzskatām, ka Premium klases kosmētikai ir jāizskatās atbilstoši. Mēs katra produkta izstrādei pieejam ar īpašu attieksmi un ieguldām daudz laika gan dizainā, gan formulā, gan komunikācijā. Reizēm uzdrīkstamies vairāk kā mūsu konkurenti, piemēram, nosaukumu izvēlē – vēlamies, lai tie raisa emocijas. Tādējādi mūsu sortimentā ir nagu vīlīte ar nosaukumu Krazy Kat un lakas noņēmējs ar nosaukumu Lazy Lizzard un daudz citu jauku emociju raisošu produktu.

Ceturtais faktors - kustība.

 

Pastāstiet par savas produkcijas priekšrocībām

Viena no atšķirībām ir pigmenta koncentrācija mūsu lakās un gela lakās. Tas nozīmē, ka pietiek ar vienu/diviem slāņiem, lai krāsa būtu sedzoša. Produkta patēriņš ir mazāks, uzklāšana ātrāka, klienti saņem profesionālu produktu.

Arī roku un kāju kopšanas produktiem formulas ir ar augstu aktīvo sastāvdaļu koncentrāciju. Arī par aromātiem mums ir īpašs stāsts. Smaržu iztrādei mēs veltījām 12 mēnešus, lai tās pilnībā atblistu mūsu iecerei. Šobrīd mēs tos pasūtām parfimērem Francijas parfimērijas galvaspilsētā Grassē. Mūsu “baltās” kosmētikas aromāti “atveras” kā īstas smaržas – tām ir virsējā nots, sirds nots un pamata nots.

 

Cik bieži Jūs veidojat jaunas kolekcijas?

Kinetics paletē ir vairāk par 250 nagu laku toņiem. Katru gadu uzņēmums veido četras jaunas krāsu kolekcijas (kārtējā tika demonstrēta 17. oktobrī). Sagatavojot katru no tām ar krāsu ķīmiķu, modes tendenču un mārketinga speciālistu līdzdalību, tiek izstrādāti aptuveni divi simti krāsu toņu, no kuriem kolekcijai tiek izvēlēti astoņi piemērotākie. Tāda izvēles bagātība ir iespējama, tikai pateicoties savai laboratorijai, kamēr liela daļa zīmolu spiesti pielāgoties piegādātāju iespējām.

Kinetics 060618 Colortime 116

 

Kur Jūs meklējat speciālistus?

KNS ir izveidojusi jaunu un talantīgu ķīmiķu komandu. Viņi visi ir vietējie, uzņēmumā izauguši speciālisti. Lai gan tik šaura aroda speciālistus Latvijas augstskolas negatavo, mēs meklējam cilvēkus, kuri ir gatavi ieguldīt nopietnu darbu savā izaugsmē. Tuvākās mācību iestādes, kurās var iegūt atbilstošu profesionālu izglītību, atrodas Sanktpēterburgā un Vācijā.

 

Andžej, vai Jums nav radusies domas aizbraukt, turpināt biznesu kaut kur citur?

Mēs dzīvojam brīnišķīgā vietā. Es nepiekrītu tiem, kuri aizbrauc labākas dzīves meklējumos. Pie mums ir ļoti labi noteikumi it visās nozīmēs. Kur vēl pasaulē Jūs atradīsiet tādu vietu, kur 30 km attālumā no lielpilsētas var uziet vientuļu smilšu pludmali. Mums ir visi četri gadalaiki. Turklāt vasarā pie mums nav tāda karstuma kā Abū Dabī, bet ziemā nemēdz būt 400 sals kā Sibīrijā. Pašlaik aiz loga ir izteikts rudens, bet tam sekos skaists pavasaris. Tas viss ir ļoti komfortabli. Turklāt pie mums valda labi noteikumi uzņēmējdarbībai. Es esmu ļoti priecīgs, ka dzīvoju šajā valstī, un grasos turpināt dzīvot un strādāt tieši te. Mana nākotne ir te – Latvijā.

Colortime 210818 79

 

Fotogalerija


Lapu apmeklēja
6129
reizes

Please publish modules in offcanvas position.