Ziņas

back

BIZNESS: Frizieru Serviss - uz darbu ar prieku!

20190519-31

Šķiet, ka vēl nesen svinējām visiem Latvijas frizieriem zināmā uzņēmuma "Frizieru Serviss" 15 gadu jubileju. Ir pagājuši divi gadi, un šovasar apritēs 17 gadi kopš pirmā veikala atklāšanas un SIA "Lielmuiža"dibināšanas.

HAIR&BEAUTY Profesionāļiem radās iespēja aprunāties ar uzņēmuma dibinātājiem un īpašniekiem Šamiļu Ijļasovu un Aigaru Virvinski. Sarunai pievienojās arī mārketinga menedžere Anna Voiškune.

 

Anna, kad jūs pievienojāties Frizieru Servisa komandai? Kāda izskatījās situācija no malas?

Anna: Es strādāju uzņēmumā jau 14 gadu. Uzsākot darbu, vēl mācījos universitātē. Zinu, ka Aigars un Šamiļs bija zīmola Londa aģenti. Kopā nostrādāja tur daudzus gadus, kopā no turienes aizgāja un kopā nolēma uzsākt savu biznesu. Centās organizēt produktu tirdzniecību, bija kaut kādi kioski, riekstiņi-sausiņi. Bet pārtikas jomā viss bija jāsāk no jauna.

    Pavisam cita lieta ir preces friziermeistariem. Šajā jomā viņi jau visu zināja, lieliski pārzināja klientu prasības un viņu problēmas. Galvenā prasība bija “vieta, kur var nopirkt visu uzreiz”. Piemēram, iegādāties instrumentu, apskatīt mēbeles frizētavai un pie reizes nopirkt kosmētiku un vēl arī sniegt servisa pakalpojumus. Jau kopš pirmā veikala atvēršanas Frizieru Serviss piedāvā instrumentu remontu un profesionālu šķēru asināšanu, nerunājot jau par garantiju visiem instrumentiem, mēbeļu izīrēšanu utt. Tobrīd nekā tamlīdzīga nebija. 

    2002. gada 12. augustā tika atvērts pirmais veikals Rīgā, Dzirnavu ielā 102. Jūs zināt, kāds tas ir tagad, bet toreiz tas aizņēma tikai vienu sestdaļu no tagadējās platības, vēl vienu sestdaļu īrēja Galateja un vienu sestdaļu aizņēma birojs, kurā atradās grāmatvedis un mūsu dibinātāji, kas pirmos gadus strādāja arī par pārdevējiem. Otrajā ēkas pusē atradās grāmatu veikals Polaris. Pēc laika grāmatu veikals tika likvidēts, un mēs uzreiz pārņēmām arī šīs telpas.

 

Katra cilvēka dzīvē ir pirmā darba diena. Ar ko sākās jūsu darba dzīve?

Šamiļs: Man bija 18 gadu, es mācījos par galdnieku, un mani nosūtīja uz fabriku. Tur mums bija apmaksāta prakse. Tā es nopelnīju savu pirmo naudu.

 

Tagad jūs vadāt zināmu un veiksmīgu uzņēmumu. Kā jums izdevās to sasniegt?

Šamiļs: Es vienkārši daudz strādāju, tas arī viss. Desmit gadu es strādāju par kosmētikas izplatīšanas menedžeri. Mēs apkalpojām visu Latviju un pārzinājām jomu, ar kuru grasījāmies nodarboties.

Tomēr jebkura jauna lieta, ar kuru tu taisies nodarboties, rada kaut ko citu. Es atceros, kādas kļūdas pieļāvu, kad mēs uzsākām savu biznesu. Bet mums bija daudz vieglāk nekā tiem, kuri mēģināja sākt no nulles. Ja nav pamatu, nav iespējams izveidot tāda veida uzņēmumu. Šo gadu laikā esmu redzējis daudz gribētāju. Uzņēmumu ātri atver, bet pēc trīs mēnešiem to jau aizver. Cilvēki skatās no malas, kā mēs vadām biznesu, un domā, ka viņi var izdarīt tāpat. Bet neizdodas.

Pašlaik mums ir četri veikali Rīgā, kā arī veikali Liepājā, Ventspilī un Daugavpilī.

 

Anna stāstīja, ka savulaik esat pārdevis arī pārtikas produktus: riekstus, kruasānus. Kā tas viss radās un kur pazuda?

Šamiļs: Pēc aiziešanas no uzņēmuma, kas izplatīja Londa kosmētiku, bija vēlme atpūsties, nomainot darbības veidu. Nolēmām izmēģināt kaut ko citu. Sākām nodarboties ar uzkodām, bet paši sev pierādījām to, ka katram ir jānodarbojas ar savu lietu. Pats galvenais lēmums bija atvērt šādu uzņēmumu, viss pārējais ir attīstība.

Aigars: Patiesībā, kad strādājām Londā, mēs jau apsvērām koncepciju: veikals, kurā būs viss frizieriem. Šāda tipa veikala Latvijā tolaik nebija, un tas bija vēl ilgi, pirms mēs tikām uz savām kājām.

 

Kā jūs atradāt cilvēkus savai komandai? Kāpēc jums ir tik saliedēta komanda? Cilvēki strādā pie jums jau daudzus gadus.

Anna: Viņi paši “pieklīda”. Mums bieži sūta CV, pat ja mēs nevienu nemeklējam. Jautājam: “Kādēļ? Vai tad mēs bijām ievietojuši sludinājumu?” Saka: “Nē. Vienkārši vēlos strādāt pie jums.”

Mēs cenšamies uzturēt tādu gaisotni, lai visiem būtu komfortabli. Protams, neiztiek bez vadības stingrās rokas. Šamiļs un Aigars prot kontrolēt procesu, bet var arī pabaidīt. Toties pārdevējiem ir iekšēja atbildības sajūta par notiekošo. Mūsu komandā ir cieņpilna attieksme, kā arī ir noteikta robeža, kuru nedrīkst pārkāpt, jo katrs cilvēks no komandas ir mūsu uzņēmuma seja.

Foto: Frizieru Serviss 15 gadu jubilejas svinēšana

fr serviss kopa 2017

fr serviss kopa 2017 2

 

Vai jums ir hobijs?

Šamiļs: Nedrīkst visu laiku strādāt, un jāatpūšas labāk fiziski. Tam nav nekāda sakara ar bēgšanu no stresa, jo stresa nav. Ja tu nodarbojies ar mīļoto darbu, tad par kādu stresu ir runa? Man patīk makšķerēt.

Foto: Šamiļa Ijļasova zvejojums

Shamil

 

Aigars: Es esmu kaislīgs hokeja fans, apmeklēju visus iespējamos mačus – uz roku pirkstiem var saskaitīt tos, kurus es esmu izlaidis pēdējo 11 gadu laikā. Man ir divi dēli, un abi spēlē hokeju, arī viņu spēles es cenšos nekad nepalaist garām.

Foto: no kreisās Ēriks 17 gadi, pa vidu Artūrs 23 gadi, no labās Aigars

Aigars

 

Anna: Mana atpūta ir saistīta ar manu hobiju – man ir sava deju studija Dream dance studio. Vakaros es pati vadu nodarbības mazuļu grupām – viņi uzlādē ar pozitīvismu. Smaids, izejot no deju zāles, ir garantēts pat pēc vissarežģītākās darba dienas.

Foto: Anna Voiškune ar meitu un dejas studijas skolnieci Danielu, 5 gadi

Anna

 

Vai jūs apmeklējat starptautiskās izstādes? Kādas?

No visām izstādēm mēs dodam priekšroku Cosmoprof, apmeklējam to reizi divos trijos gados. Tad varam atrast sev kaut ko jaunu un interesantu. Ja braukā uz izstādēm visu laiku, uztvere aizmiglojas. Mēs meklējam jaunumus nevis sev, bet frizieriem. Viņiem arī apnīk viens un tas pats, viņi vēlas redzēt kaut ko jaunu.

 

Kas ir pēdējais jaunums jūsu sortimentā?

Organiskā kosmētika no Honkongas. Un uz galda stāv matadatas – piegādātāji piedāvāja jaunu līniju un atsūtīja paraugus. Izstādē Honkongā atradām organisko botoksu un pirmo meksikāņu matu taisnojošo šampūnu – tas ir pēdējā laika lielākais atradums. Runājot par sīkumiem – uz mūsu galda katru dienu var ieraudzīt kaut ko jaunu, šodien tās ir “neredzamo” matadatu jaunās krāsas, kuras mēs tikko saņēmām no partneriem. Jaunumus mums sūta regulāri. Lai saprastu, cik tie ir labi un vai Latvijas friziermeistaram ir vajadzīgi šādi jaunumi, mēs ar prieku dodam tos testēšanai! Tāpēc nekautrējieties un rakstiet mums, ja arī vēlaties izmēģināt pirmie.

 

Kā jūs saprotat, ka kāds jaunums tiks labi pārdots?

Šamiļs: Mēs visu laiku cenšamies komunicēt ar mūsu klientiem. Es runāju ar frizieriem un interesējos, ko jaunu stāsta klienti, ko viņi pieprasa, ko meklē. Mēs savukārt, pamatojoties uz šo informāciju, meklējam jaunumus. Mūsu uzdevums nav tikai vienkārši atrast piedāvājumu, tam ir jābūt arī izdevīgam. Nav vajadzīga liela piepūle, lai atrastu dārgu preci.

 

Kādas preces pašlaik ir pašas populārākās?

Šamiļs: Profesionālais veikals atšķiras ar plašu sortimentu – te ir atrodams viss. Izcelt kaut ko vienu nav iespējams. Katrs no mūsu klientiem meklē kaut ko savu. Jā, mode eksistē, bet tā ir īslaicīga. Piemēram, pavisam nesen visus interesēja Dyson fēns. Tagad interese par to ir kritusies. Tā bija mode. Bet, ja to nopirka tikai pieci cilvēki, tad ko tas nozīmē? Ja visi par kaut ko runā, tas nenozīmē, ka šo preci pērk masveidā.

Foto: Frizieru Serviss kolektīvs apmācība par produkciju Y.S.Park Profesionāl  kopā ar Mr.Young Soo Park (Tokio)

20190519 73

20190519 165

 

Kurš pārdomā jūsu stendu koncepciju izstādē Baltic Beauty? Tie ir ļoti izsmalcināti, bet tajā pašā laikā ļoti funkcionāli.

Aigars: Visu izdomā Šamiļs, viņš arī zīmē mūsu skaistos stendus.

Šamiļs: Patiesībā tas ir mūsu kopējā darba auglis, jo mums ir koncepcija, kura ir jāīsteno.

Aigars: Mums ļoti labi izdodas darboties kopā: ja viens grib izdarīt kaut ko nepareizi, tad otrs vienmēr var pateikt priekšā vai apturēt otru. Piemēram, es vienmēr pasūtu pārāk daudz preču, bet Šamiļs mani aptur, un mēs atrodam zelta vidusceļu.

 

Kādu jūs redzat savu biznesu pēc 10 gadiem? Vai jums neapniks šī nodarbošanās?

Šamiļs: Mēs visu laiku izdomājam kaut ko jaunu, tāpēc mums nevar būt garlaicīgi. Saprotiet galveno – par garlaikošanos var domāt algots darbinieks, biznesa īpašnieks tā nevar domāt! Jūs dzīvojat ģimenē un pēc vairākiem gadiem nolemjat, ka jums ir apnikusi šī ģimene un vajag izveidot jaunu. Kā tas ir iespējams? Pareģot biznesa nākotni nav iespējams, bet pašlaik mēs tirgū esam pieprasīti.

Aigars: Visdrīzāk, ka nākotnē mūsu bizness kļūs vēl lielāks, jo nedrīkst stāvēt uz vietas. Tā ir virzīšanās atpakaļ.

 

Publicēts žurnālā "HAIR & BEAUTY profesionāļiem" 2019(5), jūlijs-augusts

Fotogalerija
24.06.2019
Publikācijas autors:
Atslēgas vārdi:


Lapu apmeklēja
3357
reizes

Please publish modules in offcanvas position.