Ziņas

back

INTERVIJA. Kristīne Čerņavska prot uzburt skaistuma svētkus

liela_bilde

Viņa zina, kā justies laimīgai un kā iedvesmot arī apkārtējos. Viņa ir izstrādājusi efektīvu vingrojumu kompleksu slinkajiem un neslēpj, ka daudz mācās no pašas dēla. Viņa liek Latvijas skaistumkopšanas industrijas sirdij pukstēt straujāk. Tā ir Baltijas lielākās skaistumkopšanas izstādes vadītāja, vienmēr elegantā Kristīne Čerņavska.

Izstāde ir perfekts ceļš, kas mūsdienās apvieno tik aktuālo digitālo pasauli ar neaizstājamo tiešo kontaktu klātienē.

 

KOMANDAS SPĒKS

Šogad izstādei Baltic Beauty aprit piecpadsmit gadi. Bet cik sen tu organizē izstādes?
Ar skaistumkopšanas izstāžu organizēšanu nodarbojos jau kopš 1995. gada. Mana pirmā izstāde „Viss skaistumam” notika Rīgas biržā. Līdz 2004. gadam rīkoju izstādi „Šarms un rota”. Savukārt pirmais Baltijas apvienotais skaistumkopšanas projekts Baltic Beauty, ko BT 1 izveidoja sadarbībā ar biedrību „Skaistums matu kosmētika”, notika 2005. gadā. Tā jau ar skaistumkopšanas nozares profesionāļiem roku rokā strādāju 25 gadus. Bet katru gadu izvirzu sev arvien jaunus mērķus. Un cenšos, lai katra nākamā izstāde būtu vēl labāka nekā iepriekšējā.

 

Tik vērienīgu izstādi nevar noorganizēt viens cilvēks. Tev noteikti ir laba komanda. Pastāsti!
Protams, ikviena struktūrvienība, ikviens cilvēks, kas ir iesaistīts Baltic Beauty organizēšanā, ir būtisks. Izstādes attīstībai un sasniegumiem ir svarīgs katra darbinieka, arī, piemēram, garderobista, devums. Man ir patiess prieks, ka dzīve mani saveda kopā ar Viesturu Tīli (Starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 valdes priekšsēdētājs – aut.). Viņš ir izstāžu biznesa haizivs, bet tikai labā nozīmē. Viņš ir profesionālis, ļoti zinošs un godīgs. Tieši Viestura paļaušanās un uzticēšanās mani vienmēr ir motivējusi strādāt ar maksimālu atdevi.  Arī es no viņa mācos, mācos cilvēkiem uzticēties un paveicamos darbus deleģēt. Mūsu uzņēmumā strādā ļoti dažādas personības, kas ir profesionāļi savā jomā, bet kopīgu mērķu sasniegšanai visi kļūst par vienotu un motivētu komandu. Un ir tik lieliski sajust komandas garu!

 

Jūs noteikti kopā ne tikai strādājat, bet arī atpūšaties?
Jau par gaidītu tradīciju ir kļuvusi kopīga Viesturdienas svinēšana vasarā pie bosa mājās. Katru gadu jau vismaz mēnesi pirms pasākuma kopā ar kolēģiem gatavojamies – iestudējam kādu priekšnesumu. Jāatzīst, esam ļoti talantīgs kolektīvs. Esam iestudējuši izrādi pēc filmas „Sapņu komanda”, vairākus mūziklus un pat uzveduši Rūdolfa Blaumaņa lugu „Skroderdienas Silmačos”. Vēl esam ļoti sportiski. „Ķīpsalas izstāžu komanda” aktīvi un ar labiem rezultātiem startē dažādos velomaratonos. Starp citu, izstādes Medbaltica vadītājs ir viens no CrossFit aizsācējiem Latvijā. Arī viņš atrod laiku atnākt pie manis uz ārstniecisko vingrošanu un pilatēm, kuras vadu.

tiles zieds

 

IZSTĀDES TAPŠANA

Baltic Beauty notiek reizi gadā. Ko darāt pārējā laikā?
No malas vērojot, varbūt šķiet, ka izstādi var uztaisīt trīs mēnešu laikā, kā tas bija pirms piecpadsmit gadiem. Bet tagad tā vairs nav! Izstādes plānošana sākas trīspadsmit mēnešus pirms pasākuma, parasti oktobra vidū (Baltic Beauty noris novembrī – aut.). Jā, tiešām, vēl pirms aktuālā izstāde ir notikusi, man jau sākas aktīvs darbs pie nākamās izstādes Baltic Beauty. Ir viena īpaša diena, kas tiek laicīgi izziņota, un tajā noris pirmā dalībnieku reģistrācija. Starp citu, šajā dienā vismaz 50% no Baltic Beauty ekspozīcijas laukuma vietām hallēs tiek aizņemtas. Visu gadu aktīvi sadarbojos ar skaistumkopšanas nozares asociācijām, biedrībām, sadarbības partneriem.

 

Ārzemju izstādes dalībniekus meklējat jūs vai viņi paši jūs atrod?
Dažādi. Vairākās valstīs mums ir gan ārvalstu pārstāvji, gan aģenti. Izvērtējam arī specifiskās kultūras atšķirības. Piemēram, izstādē novēroju situāciju – pie galdiņa sēž komunikablās itālietes un visu laiku aktīvi iztaujā, bet mūsu skaistās latvietes kautrīgi paiet garām. Itāļi, portugāļi, spāņi ir ļoti temperamentīgi, esmu pārliecinājusies, ka ar šo tautību pārstāvjiem visefektīvākais sadarbības veids ir ar aģentu starpniecību. Nesen bija piedāvājums sadarboties ar aģentu Polijā, bet izvērtējot sapratu, ka ar Polijas uzņēmumiem paši varam ļoti veiksmīgi strādāt tieši.

 

Kā ir ar Latvijas uzņēmumiem izstādē Baltic Beauty?
Es esmu patriote! Es varbūt neiešu vicināt Latvijas karogu un skaļi kliegt, bet es ļoti mīlu savu valsti. Mīlu vietu, kurā es dzīvoju, un cienu katru uzņēmēju, kas šajā valstī kaut ko ir izveidojis. Nenoliegšu, ka Latvijas uzņēmējiem dodu priekšroku arī savā izstādē. Man ir svarīgi viņus atbalstīt. Dažus no tiem pazīstu jau 20 gadus! Pārējie, arī mani aģenti, Baltic Beauty plānu dalībai izstādē dabū tikai nākamās dienas vakarā. Bet tā robeža ir ļoti trausla, jo, no vienas puses, mēs esam Eiropas Savienībā, un tā ir veselīgā konkurence, bet, no otras puses, neaizmirsīsim, kurā valstī izstādi veidojam un kur ir tās saknes.

Katrā Baltijas valstī ir sava skaistumkopšanas izstāde. Ar ko lietuviešu un igauņu rīkotās atšķiras?
Atcerējos viedus vārdus, ko reiz teicis kāds domātājs: „Saki patiesību pie sevis un nekad neaiztiec citus, jo, lai runātu par citiem, ir vajadzīga bezgalīga cilvēkmīlestība. Ja tev nav šīs prasmes, tad ikviena tava vēlme pateikt patiesību par citiem, arī ar labākajiem nodomiem, būs nekas cits kā tavas lepnības, augstprātības un cietsirdības izpausme.” Baltic Beauty veidoju par profesionālu izstādi, tajā atradīsiet tikai skaistumkopšanas produktus, pakalpojumus un nozares aktualitātes. Mūsu izstādē nav nedz rotaslietu, nedz apģērbu.

kristine BB Atklasana 20161104 109ARa

 

IZSTĀDE UN ATTĪSTĪBA

Kāda ir tagadējā izstādes koncepcija?
Šogad izstādei Baltic Beauty aprit 15 gadi! Un tas ir lielisks iemesls, lai rudenī mēs visi atkal tiktos un radītu neaizmirstami krāšņus svētkus sev un visai skaistumkopšanas industrijai. No visas sirds vēlos, lai jubilejas izstādē atgriežas uzņēmumi, kas kādu laiku nav piedalījušies. Es nevarētu Baltic Beauty saukt par lielāko izstādi Baltijā, ja nepiedalītos šie uzņēmumi. Es gribu dalībniekiem izrādīt godu un apmeklētājiem radīt prieku par atkaltikšanos. Vēl viena būtiska lieta, ko plānoju realizēt, ir apmācību pasākums izstādes dalībniekiem, kurā vēlreiz atgādināt par niansēm, kas jāņem vērā, lai dalība izstādē vainagotos ar labiem rezultātiem. Mēs varam palīdzēt uzņēmumiem izstādē startēt veiksmīgāk, tāpēc jau augustā plānojam noorganizēt pirmo apmācību pasākumu. Vislielākais gandarījums ir Baltic Beauty dalībnieku pozitīvās atsauksmes!

 

Kā tu redzi izstādes attīstību?
Es ceru, ka kādu dienu mēs uzcelsim Izstāžu centrā trešo halli. Man ir redzējums, kā tur tiktu izvietota Baltic Beauty ekspozīcija un kā tas varētu izskatīties, bet pagaidām tas lai paliek noslēpums. Vispār jau es katru gadu detalizēti izvērtēju aizritējušo izstādi un gan sev, gan savai komandai izvirzu jaunus mērķus un kritērijus, kas jāsasniedz. Un katru reizi piedomāju, lai izstādē būtu jaunas lietas. Iepriekšējā gadā tās bija konferences! Baltic Beauty 2018 norisinājās 12 konferences, kurās ar savu pieredzi dalījās 13 valstu lektori. Tas bija izaicinājums, ko realizējām. Baltic  Beauty ir ļoti plaša profesionālā pasākuma sadaļa, ko plānoju arī turpmāk attīstīt. Arī konferenču tēmas ar katru gadu ir interesantākas. Ja nebūtu jāstrādā izstādē, tad es pati tajās piedalītos un uzmanīgi klausītos.

 

Kāda būtu tava sapņu izstāde?
Zini, esmu par to domājusi! Pēc pagājušā gada izstādes sēdēju mājās un gribēju salikt galvenos punktus un idejas nākamajai izstādei. Vispār es domas vislabāk sakārtoju ceļojumos, tur idejas sagrupējas kā tādi puzles gabaliņi. No katra ceļojuma atgriežos ar kādu vērtīgu ideju, atziņu. Patiess prieks ir par tiem uzņēmumiem, kas aug un attīstās kopā ar Baltic Beauty. Bet daudziem joprojām šķiet, ka atbildība par to, kāds galarezultātā būs projekts, ir tikai mana. Bet tā nav, jo katrs dalībnieks ir atbildīgs par savu stendu, piedāvājumu un aktivitātēm ekspozīcijā, zinošiem stenda darbiniekiem. Tikai kopā strādājot, mēs varam panākt, ka Baltic Beauty ir kvalitatīva skaistumkopšanas izstāde Eiropā, kuru novērtē profesionāļi no visas pasaules.

preses konference

 

VEIKSMĪGS STARTS IZSTĀDĒ

Viens no būtiskiem faktoriem uzņēmuma veiksmīgai dalībai izstādē ir profesionāli un komunikabli stenda darbinieki. Ko vari ieteikt?
Reizēm patiešām ir žēl to uzņēmumu, kas ir samaksājuši par stendu, iekārtojuši to, piedāvā labu produktu, bet neizmanto izstādes sniegtās iespējas – uzrunāt klientus, atrast sadarbības partnerus, meklēt noieta tirgus, organizēt prezentācijas. Nepietiek vien ar to, ka produkts ir izlikts uz vitrīnas. Skaisti stāvēt stendā un labi izskatīties – tas ir par maz. Mūsdienās ir ļoti svarīgi apmeklētājus uzrunāt, ieinteresēt, informēt, iesaistīt. Jau pirmajās minūtēs ir jāiedod pati svarīgākā informācija par saviem TOP produktiem vai pakalpojumiem – kāpēc konkrēti šis produkts apmeklētājam ir nepieciešams. Ja, piemēram, tava kosmētika liek klienta ādai mirdzēt, pastāsti par to! Piedāvā to izmēģināt, un klients noteikti atgriezīsies!

 

Biznesa vidē bieži notiek dažādas negaidītas svārstības. Kā tas ietekmē tavu darbu?
Ļoti būtiski! Pirms desmit gadiem skaistumkopšanas nozares tirgus turējās diezgan stabili. Pēc tam sākās pārmaiņas, nomainījās skaistumkopšanas industrijas tirgus līderi, lielie uzņēmumi kļuva par vidējiem, un tad nāca jauni, kas strauji iekaroja savas pozīcijas. Pēc pieredzes varu teikt, ka drīz atkal būs pārmaiņas. Laiki mainās, un ir ļoti svarīgi būt gataviem mainīties līdzi. Katrs bizness dzīvo tik ilgi, kamēr viņā pukst sirds – cilvēks, kas par to „stāv un krīt”. Gluži kā vēl viens bērns! Kamēr viņš aug, dari visu, lai to pēc iespējas labāk pilnveidotu, un, protams, audz viņam līdzi. Bet, ja tu vienā mirklī nogursti  – no darbinieku maiņas, nodokļiem, izaicinājumiem, tad gan ir milzīga problēma. To nedrīkst pieļaut! Arī kolektīvu spēj motivēt tikai enerģisks, uz mērķi virzīts līderis, nevis saguris priekšnieks.

 

Daudzi uzņēmumi uzskata, ka pietiek vien ar informācijas izvietošanu sociālajos tīklos. Kā domā tu?
Izstāde ir perfekts ceļš, kas apvieno mūsdienās tik aktuālo digitālo pasauli ar neaizstājamo tiešo kontaktu klātienē. Aktivitātes sociālajos tīklos kā viena no mārketinga aktivitātēm ir apsveicama, bet tā nekad neaizstās izstādi – tiešo komunikāciju. Ja uzņēmums trīs dienas ir izstādē, tātad trīs dienas tiešs kontakts ar klientiem. Tikai apskatot un pamēģinot produktus, cilvēks spēj izvērtēt – vai konkrētais produkts viņam ir piemērots. Digitālā vide neļauj sajust ne smaržu, ne konsistenci, ne efektu. Cilvēki jau nepērk kaķi maisā, viņi grib zināt, kas ir tas, ko pirkt. Vienmēr ir jāiejūtas sava potenciālā klienta ādā. Saviem klientiem saku – neprasi un neskaties, cik tas maksā! Skaties un izvērtē, kādas pārmaiņas notiks tavā dzīvē pēc darījuma! Jo stāsts nekad nav par cenu, bet gan par vērtību un pozitīvām pārmaiņām uz augšu!

 

PAR SEVI UN DZĪVI!

Vai ir kāda izstāde Ķīpsalā, ko tu apmeklē savam priekam?
Jā, pārtikas izstādi Riga Food. Tā ir izstāde, ko gaidu. Tā aizved gastronomiskā ceļojumā, kur var iepazīt, apskatīt un nodegustēt pašus jaunākos pārtikas produktus. Izstādē konsultējos, noskaidroju visas nianses par produktiem – kā to labāk pagatavot, ar ko labāk lietot kopā. Tos produktus, kuri mani uzrunā, pēc tam noteikti sameklēju veikalos. Tā ir izstādes priekšrocība, iepazīties ar produktu klātienē. Tas tāpat kā ar kosmētiku, ja esi iepazinies ar to klātienē, pēc tam jau zini, vai iegādāties.

Kādas ir tava attiecības ar kosmētiku?
Regulāri apmeklēju kosmetologu, ir arī vairāki kosmētikas zīmoli, ko esmu iecienījusi. Tomēr es nebaidos izmēģināt jaunas lietas. Pēc kāda laika gan sejas āda, gan mati pierod pie konkrētās kosmētikas, un to tik un tā ir nepieciešams pamainīt. Tad arī ar lielāko prieku meklēju ko jaunu. Protams, ādas un matu kopšanas kosmētika un paradumi jāizvēlas atbilstoši arī gadalaikam. Būšu atklāta, savā sejā neko neesmu injicējusi. Vai esmu mākslīga skaistuma pretiniece? Nebūt nē! Es vienkārši vēlos maksimāli ilgi, cik vien var, uzturēt sevi formā ar dabiskiem līdzekļiem.

Kā tu atpūties?
Man ļoti patīk ceļot – piedzīvot, izzināt, iepazīt, izgaršot, iedvesmoties un bagātināties ar iespaidiem un jauniem pasaules redzējumiem. Ceļojuma galamērķis ir atkarīgs no laika, kad tajā dodos. Ja ceļojums ir uzreiz pēc izstādes, tad izvēlos relaksētu atpūtu pie baseina, tomēr ar iespēju kaut kur doties un apskatīt ko neredzētu.

mana harmonija

Tev ir lieliskas attiecības ar sportu. Bet kāpēc tieši pilates?
Vairāk nekā septiņus gadus apmeklēju trenažieru zāli, bet tad saasinājās senas traumas un aktīvo sportošanu nācās pārtraukt. Tas man bija liels izaicinājums kā jebkurai sievietei, kurai patīk par sevi rūpēties. Nu biju spiesta nodarboties ar ārstniecisko vingrošanu. Un pēc divu nedēļu regulārām ārstnieciskās vingrošanas nodarbībām mani sagaidīja liels pārsteigums – pieejot pie spoguļa, pamanīju, kā mans ķermenis mainās un veidojas daudz skaistāks, nekā strādājot trenažieru zālē. Tas bija pagrieziena punkts – no trenažieru zāles uz harmonisku vingrošanu. Vēlāk ārstniecisko vingrošanu papildināju ar dažādiem pilašu vingrinājumiem. Izstrādāju programmu „Slinko vingrošana”, kas ietver lēnus vingrojumus, kurus, izpildot stundas laikā, nenogursti un pat nenosvīsti, bet rezultāts neizpaliek. Vingrojot mainās visa ķermeņa uzbūve, viduklis kļūst tievāks, bet muskuļi – garāki un sievišķīgāki. Starp citu, kad tuvojas izstādes Medbaltica un Baltic Beauty un regulāriem treniņiem laika vairs nepietiek, uzreiz jūtu, kā pasliktinās pašsajūta.

Kā tev izdodas būt tik enerģiskai un dzīvespriecīgai?
Ja cilvēks sāk uzkrāt mīlestības enerģiju, sāk izbaudīt ārējo un iekšējo pasauli, atcerēties pašus skaistākos dzīves mirkļus, ne tikai kā vīziju, bet arī kā jūtas, ko esi izjutis… Tā ir pāreja uz garīgo attīstību, kas ir pamats laimei un harmonijai. Es daudz mācos arī no sava dēla. Viņš ir drosmīgs, nebaidās no izaicinājumiem, viņu neuztrauc skeptiķi, kritiķi, jo neviena varena lieta nav sasniegta bez pretestības. Jaunieši skatās plašāk, viņiem nav rāmju, kas liegtu iet uz priekšu.

portugale

 

Publikācija no žurnālā "HAIR & BEAUTY" 2019-aprīlis (6)

31.03.2019
Publikācijas autors:


Lapu apmeklēja
2240
reizes

Please publish modules in offcanvas position.