.jpg)
Tikšanās notika slavenā zīmola Goldwell oficiālā pārstāvja Latvijā LaimaLux birojā. Es sarunājos ar frizieri-stilisti Viktoriju Bogatirjovu, programmas Meistars-kolorists dalībnieci, salona Te amo īpašnieci Rīgā, Ozolciema ielā.
Kā jūs iepazināt Goldwell?
Par Goldwell es uzzināju 2005. gadā, kad strādāju salonā, kurā bija šis zīmols. Kad uzsāku savu biznesu, izvēlējos citu kosmētiku. Kādu dienu viena kliente atnesa Goldwell krāsu un lūdza nokrāsot viņai matus. Tad arī sapratu, cik lieliska tā ir, un kopš tā laika strādāju ar Goldwell.
Kā jūs kļuvāt par frizieri? Kur mācījāties?
Godīgi sakot, tas notika nejauši. Es nesapņoju kļūt par frizieri skolas laikā un nedomāju par šo profesiju pat divdesmit gadu vecumā. Kad dēls bija mazs, aizvedu viņu uz frizētavu, pati sēdēju un skatījos. Meistare bija ļoti impozanta sieviete – skaisti ģērbusies blondīne ar īsiem matiem. Klienti, kuri nāca uz salonu, vēlējās pierakstīties tieši pie viņas. Es domāju: cik tas ir lieliski, ja visiem esi vajadzīga, ja tevi mīl un ciena. Pateicu vīram, ka apmeklēšu frizieru kursus. Deviņus mēnešus mācījos Jumi centrā, pēc tam sāku strādāt.

Viena lieta ir strādāt par frizieri, bet pavisam cita – uzsākt savu biznesu. Kāpēc nolēmāt atvērt savu salonu?
Salonu atvērām kopā ar kolēģi. Sākumā domājām, ka strādāsim, kad vēlēsimies, un atpūtīsimies pēc sirds patikas. Viss izrādījās pavisam citādi. Pirmos sešus gadus mēs strādājām ar vienu brīvdienu nedēļā. Kad ir savs bizness, esi atbildīgs ne tikai par sevi, bet arī par kolēģiem, finansēm, par visu.
Kas jūs piesaista Goldwell zīmolā?
Pirmkārt, tā ir izcilā kosmētikas kvalitāte. Otrkārt, matu stāvoklis pēc Goldwell produktu iedarbības. Krāsošana nebojā matus, gluži pretēji – tie ir veselīgi un mirdzoši. Goldwell ir pārsteidzošas kopšanas līnijas. Piemēram, ļoti labi ir premium klases Kerasilk līdzekļi pret matu izkrišanu. Mana mīļākā ir Just Smooth līnija nepaklausīgu matu kopšanai, kurā ir šampūns, kondicionieris, maska un eļļa. Es to izmantoju visiem matu tipiem, jo man ļoti patīk sasniegtais efekts. Iespaidīgu rezultātu nodrošina Topchic krāsas, kas piešķir vienmērīgu toni visā matu garumā.
Parasti Goldwell piedāvā diezgan spilgtas un krāsainas kolekcijas. Vai jums bieži ir nācies pielietot tās reālajā dzīvē?
Mūsu klienti dod priekšroku klasikai. Tomēr es vēlos apgūt iespējas, ko sniedz Elumen krāsa, lai varētu piesaistīt visu vecumu klientus, kuriem patīk eksperimentēt. Prezentācijā, kas notika 30. janvārī kinoteātrī Splendid Palace, mums stāstīja, ka Vācijā sievietes brieduma gados iecienījušas neparastas, spilgtas matu krāsas vai akcentus.

Jūsu salons Te amo atrodas Rīgas mikrorajonā, kurā pakalpojumu cenas nav augstas, bet Goldwell nav lēts zīmols. Kā jūs tiekat galā ar to?
Cenas mums ir tādas pašas kā blakus esošajiem saloniem. Mēs nevaram noteikt augstākas cenas. Es saprotu, ka mēs nepelnām tik daudz, cik varētu, ja atrastos centrā. Ļoti svarīga ir kvalitāte, kuru garantē Goldwell. Es nevaru atlaist cilvēku, ja man kaut kas nepatīk. Kad redzu cilvēku smaidām un esmu apmierināta ar savu darbu, es vairs nedomāju par naudu. Vienmēr ļoti pārdzīvoju, ja man kaut kas neizdodas. Goldwell krāsām ir daudz priekšrocību: krāsas sanāk labas un ir daudz variāciju gan blondajiem toņiem, gan spilgtajām krāsām.
Frizieri mācās visu mūžu, apgūstot jaunas tehnikas. Parasti kursus vada personības – slaveni meistari. Kurš ir atstājis vislielāko iespaidu?
Atmiņā ir palikusi Veronika Kravčenko un Patriks Kamerons, bet nozīmīgākā loma ir Janam Jančoglo. Ne tāpēc, ka viņš ir LaimaLux akadēmijas vadošais treneris. Apmeklējot viņa nodarbības, sapratu, ka tieši tas man ir vajadzīgs. Viņa stundās bija viss no A līdz Z. Ar prieku pabeidzu divus viņa kursus Rīgā un ar nepacietību gaidu trešo.
Ko jums deva šis kurss?
Pēc pirmā Master-Colorist kursa sāku lietot ne tikai krāsu, bet arī daudzus citus produktus, kas tagad ir kļuvuši par maniem favorītiem. It kā tie ir sīkumi, bet ļoti ietekmē mūsu darba rezultātu.
Pēc viņa nodarbībām es jutu spēcīgu iedvesmu. Ir bijuši brīži, kad pārņem rutīna un kļūst garlaicīgi. Tad rodas domas kaut ko mainīt, varbūt pat profesiju. Viss ir labi, bet cik ilgi var darīt vienu un to pašu!? Varbūt labāk būtu cept pīrāgus? Pēc pirmā Jana semināra ir pagājis pusotrs gads, bet iedvesma mani joprojām nav pametusi. Mani sāka interesēt it viss.

Kas jums visvairāk patika Master-Colorist kursā?
Jans izskaidro saprotami, viņš ir ļoti nosvērts. Ļauj pieņemt lēmumus pašam, bet izlabos, ja kļūdies. Man ļoti patika, ka otrajā kursā viņš iedeva mums koloristikas uzdevumus un teica: „Risiniet! Ja izrādīsies, ka mans risinājums atšķiras no jūsu, tas nenozīmē, ka jūs kļūdāties.” Uzdevumam vienmēr ir vairāki risinājumi. Kad to saproti, tad pārstāj baidīties.
Es nezinu, kāpēc, bet pēc otrā Master-Colorist kursa mūs vērtēja. Es sapratu, ka mēs neredzam sevi no malas tā, kā mūs redz citi. Runa ir par sīkumiem, kurus parasti nepamanām. Pirmajā līmenī vērtēšanas nebija, un mēs visi bijām atslābinājušies. Tagad ar nepacietību gaidu trešo līmeni, kurā stāstīs par sarežģītām krāsošanas metodēm un neveiksmīgu krāsojumu labošanu.
Cik noderīgas ir kursā iegūtās zināšanas ikdienas darbā?
Kā parasti notiek konsultācija? “Labdien, ienāciet, sēdieties! Kādu krāsu vēlaties? Melnu? Labi!” Bet jums ir jānoskaidro detaļas. Kādu melno krāsu domā klients? Tā var būt ar violetu vai sarkanu nokrāsu.
Man ir konsultāciju lapas, nu jau sakrājusies vesela mape. Tajās ir rakstīts, ko es darīju un kas sanāca. Es tās papildinu ar detalizētiem komentāriem par rezultātu un ko varēja izdarīt labāk. Nākamajā reizē es jau zinu, kas jādara. Klients ļoti augstu vērtē šādu uzmanību un to, ka es zinu viņa matu īpatnības.

Jūs esat perfekcioniste?
Jā, bet ne visās jomās. Es neuzņemos darīt to, ko nespēju izdarīt labi. Piemēram, es neveidoju vakara frizūras – neprotu, negribu un man pat nav intereses mācīties. Es neapkalpoju klientus, kuri vēlas vakara frizūras.
Koloristika ir cita lieta. Man ir kliente ar gariem, bieziem matiem, kurai patīk sarežģīti krāsojumi. Viņa nāk pie manis ar sviestmaizēm, jo mēs strādājam aptuveni 7 stundas. Varu droši teikt: man patīk būt koloristei!
Ar ko jūs nodarbojaties ārpus darba?
Man patīk adīt, daudz lasu. Dažreiz uznāk vēlme pasportot un ēst veselīgi, bet tas nav uz ilgu laiku. Man patīk ceļot pa Eiropu, bet nepatīk siltās zemes. Patīk arhitektūra, skaistas vecpilsētas un pastaigas pa tām.

Ko jūs vēlētos pateikt klientiem?
Es gribu pateikt lielu paldies klientiem, kuri iet šo ceļu kopā ar mani 15 gadu garumā un pat vairāk – viņi man ir ļoti svarīgi. Viņi ir lieliski, un mēs esam kļuvuši tuvi. Šie cilvēki man uzticas, un, atbildot uz šo uzticēšanos, es daru visu iespējamo un dažreiz pat neiespējamo. Es ticu enerģētikai. Ja mēs sakrītam enerģētiskā līmenī, mums ir patīkami vienam ar otru. Man – strādāt, viņiem – sēdēt krēslā. Es vēlos, lai tā būtu vienmēr.
Tērzēja Korīna Kononceva
Raksts publicēts žurnālā “HAIR&BEAYTY profesionāļiem” 2020 (13), septembris-oktobris