Šoreiz apspriedīsim ļoti aktuālu tēmu. Vai esat ievērojuši, ka pēdējā laikā visi ir kļuvuši ļoti izglītoti?
Klients stāsta, kā jākrāso mati, meistarīgi lietojot profesionālus terminus. Stilists, atnākot ar klientu uz pārvērtībām, precizē: “Varētu izbalināt dažas šķipsnas.” Draudzene ievieto bildes sociālajos tīklos un izmanto modernus tēmturus: #shatush, #balayage, #air touch. Un friziermeistars, dzirdot lūgumu izveidot sombrē, pieticīgi jautā: “Parādiet, lūdzu, bildi.”
Kāpēc gan frizieris ir tāds nezinītis un uzreiz skrien pēc otas un krāsas?
Vienā no autorsemināriem es veicu eksperimentu: parādīju divas fotogrāfijas ar krāsotiem matiem un piedāvāju noteikt, kādas krāsošanas tehnikas ir izmantotas. Seminārs kopumā notika 18 reizes trīs dažādās valstīs, un ne reizi kolēģi netrāpīja desmitniekā. Jūs jautāsiet, kāpēc? Nav iespējams precīzi nosaukt vienu vai otru matu krāsošanas tehniku. Divi pilnīgi dažādi darbi bija veikti vienā un tajā pašā tehnikā. Tikai rezultāti bija pilnīgi atšķirīgi, jo bāze pirms krāsošanas bija dažāda.
Izstāstīšu jums vēl vienu gadījumu no moderno krāsošanas tehniku praktiskā semināra Minskā. Modele parādīja fotogrāfiju ar vēlamo krāsošanas rezultātu. Visas nianses tika apspriestas ar meistaru, mati tika nokrāsoti. Modele: “Tas ir pavisam kas cits.” Ieveidojām matus kā bildē: “Nu re, tagad ir tieši tā, kā es vēlējos!”
Kāpēc klients nebija apmierināts? Viņš neredzēja vēlamo rezultātu. Ir ļoti svarīgi saprast, ka klients, ja viņš nav frizieris, nosaucot profesionālos terminus, runā par REZULTĀTU, savukārt mēs runājam par TEHNIKU.
Piemēram, balajāža ir noteikta krāsas uzklāšanas tehnika. Bet reālajā dzīvē šis skaistais vārds atspoguļo rezultātu, kad matu gali ir gaišāki un atsevišķas šķipsnas mīkstina pāreju starp galiem un saknēm. Kā rezultāts tiek sasniegts, zina tikai meistars.
Kāds ir risks, jaucot matu krāsošanas rezultātu un tehniku? Klients sagaida konkrētas darbības. Viņš internetā ir saskatījies, kā tiek veidota balajāža, bet nenojauš, ka ir ļoti daudz veidu, kā iegūt tādu pašu rezultātu. Tas ir meistara darbs. Būtībā krāsošanas tehniku nemaz nav tik daudz.
Visi pārējie interesantie vārdi pārsvarā apzīmē krāsošanas rezultātu, nevis krāsas uzklāšanas secību un metodi.
Tas arī viss. Parakņājoties internetā, var atrast vēl dažus skaistus nosaukumus. Tagad jūs skaidri zināsiet, kas ir kas.
Noslēgumā dalīšos ar savu pieredzi sarežģītu darba situāciju risināšanā.
Pirmkārt, ar klientu viss tiek izrunāts, vēl esot “krastā”. Meistaram ir skaidri jāsaprot, par ko runā klients, bet klientam – kāds būs viņa vēlmju rezultāts.
Otrkārt, konsultācijas laikā ne tik daudz izmantoju krāsu paleti, cik internetu un gatavo darbu fotogrāfijas. Klientam ir pilnīgi vienalga, kā jūs panāksiet pāreju no kafijas ar pienu toņa uz kosmisko latte un cik krāsas jūs sajauksiet. Viņam ir vajadzīgs REZULTĀTS.
Treškārt, ja parādītajā bildē ir lokas, veidojam lokas. Procesa laikā skaidrojiet (es esmu par izglītošanu), ka, ieveidojot matus citādāk, arī rezultāts būs cits.
Un, ceturtkārt, ja klients lieto konkrētus terminus, bet es saprotu, ka tie neatbilst īstenībai, vienmēr izlabošu un nosaukšu pareizo tehniku vai arī krāsošanas rezultātu. Tiger eye neskan sliktāk par sombre vai dim out.
Jevgēnija Davidova, skaistumkopšanas salona Pam Pam līdzīpašniece, frizieru semināru autore
Raksts publicēts žurnālā "HAIR & BEAUTY profesionāļiem" 2019(5), jūlijs-augusts