
Klientiem parasti interesē, ar ko profesionālā matu kopšanas kosmētika atšķiras no tā saucamā plaša patēriņa tirgus piedāvājuma. Interesanti, ka pat friziermeistari ne vienmēr var sniegt pamatotu atbildi. Bez šaubām, profesionālā kosmētika ir labāka, bet ar ko? Ja nevar paskaidrot, tad kāpēc maksāt vairāk? Pilnīgi loģiski. Mēģināsim tikt skaidrībā, ko teikt klientam.
Cik līniju, tik arī uzdevumu
Profesionālā kosmētika vienmēr ir ierobežotas lietošanas produkts. Ikviens sevi cienošs zīmols vienmēr piedāvā produktu līnijas, kas risina konkrētus uzdevumus. Piemēram, līdzekļus krāsotiem matiem, lai nodrošinātu krāsas noturību (krāsojot matus labāk izmantot tā paša zīmola šampūnus – rezultāts būs daudz labāks). Sausiem matiem paredzētās līnijas uzdevums ir cīnīties ar matu sausumu, regulēt mitruma līdzsvaru, piešķir matiem elastību. Līnija taukainai galvas ādai ir paredzēta galvas ādas tauku dziedzeru aktivitātes regulācijai. Der zināt, ka nav šampūnu taukainiem matiem, jo taukainu matu nav. Bet par to citu reizi. Vēl ir pretblaugznu līdzekļi un visādi “tehniskie” šampūni, balzami, maskas un citi produkti, kurus lieto tikai salonos.
Katrs no šiem produktiem satur komponentus, kuri risina konkrētus uzdevumus. Nepareizi lietoti, tie var pasliktināt matu stāvokli un radīt problēmas ar matu ieveidošanu. Rezultāts – neapmierināts klients. Tāpēc, piedāvājot produktu lietošanai ikdienā mājās, meistars kārtīgi padomās, ko ieteikt, bet no kā atteikties (vismaz tā vajadzētu būt).
Plaša patēriņa produktu mērķis ir vienkāršs: šampūns mazgā galvu, balzams kondicionē matus. Bet arī tur ir dažādas līnijas – jūs teiksiet. Ir! Bet šo produktu uzdevums drīzāk ir nekaitēt, nevis novērst problēmu. Šajos līdzekļos tiek izmantoti gan lētāki komponenti, gan mazākā koncentrācijā. Izvēloties šampūnu veikalā, būtībā mēs izvēlamies kvalitatīvu reklāmu un izdevīgāku iepakojumu. Mārketinga un reklāmas nodaļas savu darbu dara ļoti labi.
Mērķauditorija
Profesionālās kosmētikas galvenais lietotājs ir frizieris. Bet mūs, kā zināms, ir mazāk nekā pārējo. Ja man kā speciālistam kāds kosmētikas līdzeklis neiepatīkas, es ne tikai to nelietošu, bet arī neieteikšu klientiem un kolēģiem, lai pasargātu viņus no nevajadzīga pirkuma.
Plaša patēriņa tirgus mērķauditorija ir cilvēks, kas apmeklē veikalu. Tas var būt brīnišķīgs ārsts, talantīgs pedagogs vai arī veiksmīgs biznesmenis, bet tas ir cilvēks, kurš nepārzina matu kopšanas nianses. Jūs nopērkat produktu. Jums tas nepatīk. Jūs, protams, pastāstīsiet par to draudzenei, mammai, māsai, varbūt arī kolēģei. Bet, pirmkārt, jūsu auditorija nebūs tik plaša kā runātīgam frizierim. Otrkārt, pircēju ir daudz vairāk nekā meistaru. Nekas traks, ja jums nepatīk. Atnāks vēl desmit cilvēki un noteikti nopirks tik skaistu trauciņu.
Cenas jautājums
Profesionālā kosmētika vienmēr ir dārgāka. Bet vai mēs patiešām daudz ietaupām, pērkot pieejamākus līdzekļus veikalā?
Profesionālajā kosmētikā tiek izmantoti kvalitatīvāki, tāpēc arī dārgāki, komponenti. Ļoti bieži tās ir inovatīvas sastāvdaļas, kas ir izstrādātas zinātniskajās laboratorijās pavisam citiem mērķiem, bet kuras ir ideāli piemērotas kosmētikas ražošanai. Piemēram amerikāņu uzņēmums Farouk Systems, kas pie mums ir labi zināms ar CHI produktu līniju, ļoti cieši sadarbojas ar NASA zinātniskajiem institūtiem. Ir par ko aizdomāties! Jebkurš inovatīvais risinājums vispirms nonāk profesionālajā kosmētikā un tikai pēc kāda laika plaša patēriņa produktos.
Apmācīts personāls. Kad jūs veikalā pēdējo reizi konsultējāties par to, kādu šampūnu pirkt? Pārdevēja pienākums ir aizvest jūs līdz kasei ar pirkumu. Viņam nav vajadzīgo zināšanu nedz par jūsu matu stāvokli, nedz par pārdodamo preci. Friziera uzdevums ir piemeklēt kosmētiku tā, lai jūs atgrieztos. Meistari speciāli apgūst visas jaunās produkcijas nianses. Pam Pam studijā, saņemot jaunu produktu, mēs vispirms testējam to paši. Tā kā mati ir dažādi, rezultāti ir atšķirīgi. Mēs apkopojam informāciju un izveidojam savu formulu: kā, kad un kam labāk lietot konkrēto produktu.
Svarīgs faktors – produkta koncentrācija
Profesionālais produkts vienmēr ir koncentrētāks. Tas nozīmē, ka tas ir arī ekonomiskāks. Jums nevajag pilnu plaukstu ar šampūnu, lai labi izmazgātu matus. Ir dati, ka profesionālo šampūnu jūs lietosiet par 30% ilgāk nekā veikalā pirkto. Mēs maksājam vairāk, bet lietojam ilgāk.
Vai esat pievērsuši uzmanību, ka plaša patēriņa produkti Vācijā, Francijā vai Anglijā būtiski atšķiras no tiem, kas ir mūsu veikalu plauktos? Vaina ir noieta tirgū. Ļoti bieži preces, kuras atved uz Latviju, nav tādas, kuras ved uz maksātspējīgākām valstīm ar lielāku tirgu. Ar profesionālo kosmētiku tā nenotiek – tai vienmēr un visur būs vienāds izskats, smarža un iedarbība.
Viens un tas pats rezultāts!
Apgalvojums, kuru ir grūti apstrīdēt. Katram no mums ir savi vērtēšanas kritēriji. Manā praksē bija gadījums, ka divas klientes nopirka viena cienījama uzņēmuma šampūnu. Pēc mēneša es lūdzu dalīties iespaidos. Viena saka: “Neiepatikās! Mati palika mīksti, neko nevaru izdarīt ar tiem!” Otra: “Ļoti iepatikās! Pat vīrs pamanīja, cik mati ir mīksti! Es esmu ļoti apmierināta!” Kurai ir taisnība? Abām. Tikai vēlmes ir atšķirīgas.
Nav viena risinājuma un viena produkta, kas piemērots visiem. Ja tāds būtu, pārējās firmas bankrotētu.
Vienīgais risinājums – meklēt savu produktu
Kā to izdarīt? Kā friziere es jums, protams, ieteikšu vērsties pie sava meistara. Bet, ja jūs vēlaties izmēģināt savus spēkus paši, vispirms ir jānosaka vēlamais rezultāts: krāsas noturība, apjoms, galvas ādas problēmu risināšana. Pēdējais punkts ir strīdīgs, jo šampūns nevar atrisināt veselības problēmas. Šajā gadījumā jādodas pie ārsta!
Tad jāizlemj par zīmolu. Te viss ir vienkārši – vispirms aptaujājam draugus un paziņas. Tad atveram internetu un skatāmies atsauksmes, lasām komentārus un secinām. Bet – lasām ļoti uzmanīgi! Piemērs no dzīves: pirms pāris gadiem mums piedāvāja izmēģināt jaunu matu atjaunošanas procedūru. Tas bija jauns produkts, un nebija skaidrs, ko no tā sagaidīt. Vispirms, protams, apmeklējām oficiālo mājaslapu. Viss ir brīnišķīgi aprakstīts, sīki izskaidrots – lasi un priecājies. Sākām meklēt atsauksmes, arī viss labi. Un te – hop! – negatīva atsauksme. Pirmā doma: mums šis produkts nav vajadzīgs! Kad sākām lasīt rūpīgi, sapratām, ka produkts izmantots nepareizi. Neviens kosmētiskais līdzeklis, ja to lieto nepareizi, nedos labus rezultātus.
Ko vēl var ieteikt?
Izmantojiet produktu pareizi! Ja ir rakstīts, ka maska jālieto reiz nedēļā, tad tā arī jādara. Ir jābūt nopietnam iemeslam, lai darītu citādāk.
Sāciet ar paraudziņiem. Diemžēl ne visas firmas tos piedāvā. Mums ir pārāk mazs tirgus tādām opcijām. Var iegādāties šampūnu kopā ar draudzeni vai māsu. Tā jūs vismaz neiztērēsiet uzreiz lielu naudas summu. Lietojiet jauno pirkumu vairākas reizes pēc kārtas. Tikai tad varēsiet saprast, vai jums patīk efekts.
Profesionālā kosmētika tiek pārdota skaistumkopšanas salonos. Pirms pirkšanas noteikti konsultējieties ar meistaru. Jūs neviens nepiespiež apmeklēt salona procedūras. Bet piekrītiet, ka uzzināt cilvēka viedokli, kas ik dienu strādā ar šo preci, ir vērtīgi.
Secinājumi no visa iepriekš teiktā jāizdara jums pašiem. Atrast savu matu kopšanas kosmētiku ir tikpat sarežģīti kā savas smaržas, sejas krēmu vai nagu laku. Tas prasa gan laiku, gan naudu. Bet jūs iegūstat skaistus matus, daudz komplimentu un labu garastāvokli. Vēlam veiksmi meklējumos! Vajadzības gadījumā droši vērsieties Pam Pam salonā, mēs ar prieku padalīsimies ar jums savās zināšanās un meistarībā.
Labu dienu un lielisku noskaņojumu novēlam mēs, salons Pam Pam un Jevgēnija Davidova.
P.S. Ja lasāt šīs rindas, tas nozīmē, ka esat izlasījis rakstu līdz beigām. Par ko es esmu bezgala priecīga! Ļoti ceru, ka jūs uzzinājāt kaut ko jaunu un interesantu. Ja tā ir, tad šo dienu es neesmu nodzīvojusi velti! Es ar nepacietību gaidu jūsu komentārus, atsauksmes un vēlējumus!
Jūsu ,
Jevgēnija Davidova, skaistumkopšanas salona Pam Pam līdzīpašniece, frizieru semināru autore
Опубликовано в журнале "HAIR & BEAUTY profesionāļiem" 2019(10), oktobris-novembris